Vlaamse maakbedrijven

 

Voor ondernemingen die zich bewust zijn van het belang van productinnovatie, maar niet weten hoe hiermee van start te gaan. Of organisaties die nood hebben aan externe, nieuwe input. Bedrijven die willen anticiperen op de toekomst en zelf initiatief willen nemen om concurrentie voor te blijven.

De klanten van Surplace zijn Vlaamse maakbedrijven, vaak KMO’s. Ervaren bedrijven met klassiekers in hun productaanbod, maar ook jonge ondernemingen op zoek naar nieuwe markten.

Contacteer ons, we komen graag langs om de mogelijkheden te bespreken.

maes mattress ticking

Aurélie Maes 

Vraag Is productinnovatie al dan niet interessant om op in te zetten anno 2021?

Uitkomst – Innovatie plan op maat van MMT, focus op organisatie i.p.v. product.

point-virgule

Caroline de Schipper – CEO Livwise

Vraag – Met welke producten kunnen  we onderbouwd het marktaandeel van Point-Virgule verbreden?

Uitkomst – Introductie van verschillende productfamilies en thema’s, met bijhorende concepten,  als toevoeging op het huidig gamma. 

Vragen voor Caroline? cds@livwise.be

oleds go! 

LG Display x Dezeen

OLED’s Go! is een internationale ontwerpwedstrijd georganiseerd door Dezeen  waarbij LG Display op zoek gaat naar innovatieve en creatieve toepassingen voor OLED-technologie.

Uitkomst – OLED-oven als ‘hub of the home’

https://www.dezeen.com/2021/03/16/lg-display-oleds-go-shortlist/

marc debusschere

Zaakvoerder NV Debusschere 

“Wat ons vooral opviel was de snelheid waarmee we van een heel open vraag tot meerdere concrete voorstellen kwamen, die meteen op meerwaarde kunnen afgetoetst worden t.o.v. huidige producten en hun markt”

Uitkomst -Bevestiging potentieel restmateriaal, product/markt matrix met 12-tal Quick concepts, onderzoeksvraag en plan voor O&O-traject.

Vragen voor Marc? nvdebusschere@gmail.com

HENRI DECRUY

zaakvoerder Topp & Legg

“ Heel inspirerende sessie en samenwerking. Ik kan niet anders dan Surplace warm aanbevelen aan bedrijven die ook bezig zijn met het ontwerpen of maken van producten.” 

Uitkomst formule (maatwerk) 

Now – inzichten in huidig product vanuit doelgroep
Next – plan van aanpak voor productoptimalisaties
Beyond – mogelijke klemtonen voor business opportuniteiten

Vragen voor Henri? +32 472 27 91 94 of  henri@toppandlegg.com

Caroline de Schipper

CEO Livwise

“ Surplace zorgde voor een flinke push van ons innovatieproces. Dries en Laura trokken met verfrissende ideeën ons innovatie proces open en zorgden voor nieuwe energie bij het team.”

Uitkomst formule (expand)

Now – 3 onderbouwde deelconcepten voor de houtskoolbarbecue
Next – 1 totaalconcept voor indirect grillen
Beyond – 1 concrete strategie voor het productgamma van Barbecook

Vragen voor Caroline? cds@livwise.be

ALINE BREEMERSCH

zaakvoerdster VALO

“ Dankzij de eigen denkwijze en brede kijk van Surplace liggen er heel wat creatieve concepten op tafel waar we zowel op korte als lange termijn mee aan de slag kunnen.” 

Uitkomst formule (explore)

Now – 2 product optimalisaties
Next – 4 onderbouwde productconcepten
Beyond – 3 lange termijn strategieën

Vragen voor Aline? 051 24 42 48 of  aline@valo-blinds.com